Начало Спорт Спортна медицина Спортни добавки Подпомагащи метаболизма Как да създадем перфектният стак за топене на мазнини

Как да създадем перфектният стак за топене на мазнини

Как да създадем перфектният стак за топене на мазнини - изображение

Традиционно, това е времето когато трениращите започват да мислят за изчистването на мазнините в тялото и стартират подготовката си за топлите месеци. Наред с тренировките и спазването на хранителния режим, за всички е ясно, че с използването на правилните продукти за изгаряне на мазнини, познати като фет бърнъри, нещата стават много по-лесно.

Фет бърнърите са изключително разпространени спортни добавки, които значително увеличават метаболизма на мазнините и използването им за енергия, като така помагат за редуциране на мастната тъкан и ускоряват загубата на излишното тегло по време на тренировките. В някои случаи те насърчават дългосрочната адаптация при обмяната на мазнините, което помага за запазване на получените резултати.

Лесно можем да сдобием с хранителни добавки, които служат за отслабване, но често хората са объркани от голямото разнообразие на пазара и им е трудно да подберат най-подходящите. Основният търсен ефект (или поне обещан на производителите) от използването на всички тях е силно да увеличат метаболизма на мазнините и тяхното окисление, да повишат разхода на енергия, да редуцират подкожната мастната тъкан и така да подпомогнат загуба на тегло. Счита се, че множество природни съставки могат да помогнат за изгарянето на мазнини и оптимизиране на метаболизма на тялото. Много от тези хранителни добавки съдържат в състава си кофеин, екстракт от зелен чай, малинови кетони или други популярни натурални съставки за топене на мазнини. Освен тях, има и много други, по-малко известни и с екзотични имена, като йохимбин и форсколин, които също са  силно ефективни и често влизат в състава на фет бърнърите.

КОФЕИН

Зареждащият с енергия

Най-популярната и широко използвана добавка в този списък... Кофеинът е много мощно средство за изгаряне на мазнини. При прием, той се абсорбира бързо и увеличава плазмената си концентрация, като този ефект се наблюдава в следващите 30-60 минути. За много кратко време, кофеинът повишава вашата способност за възприемане на информация и подобрява фокусирането ви, а освен това засилва и силовите ви нива. Тази добавка е много ефективна за подобряването на спортните постижения при тренировките на спортистите, но когато се използва в ниски до умерени дози. При увеличаване на количеството й, с цел постигане на още по-високи резултати, започват да се проявяват странични ефекти, които пречат на спортистите, вместо да им помагат.

Ключовият ефект на кофеина е да увеличи активността на симпатиковата нервна система, която освобождава мастните киселини от мастната тъкан и / или от вътремускулните депа за съхранение. Това се случва индиректно, чрез увеличаване на отеделянето на адреналин, който има потенциала да окисли мастните киселини. Различни проучвания показват, че висока доза кофеин (8 милиграма на килограм телесно тегло) значително увеличава метаболизма в рамките на 3 часа след приема. Най-интересното е, че в последния час на измерването, окислението на мазнините е значително по-високо това през първия час.

ЙОХИМБИН

Изпълнителят

Това екзотично звучащо съединение се извлича от кората на дърво виреещо в западната част на Африка и притежава различни от тези на кофеина механизми, с които се топят мазнините и извайва релефа на тялото. Йохимбинът действа върху адренергичните рецептори на мастните клетки, които регулират термогенезата. Веществото индуцира загубата на мазнините, чрез отделяне на адреналин, който пък от своя страна е активатор на бета-анренергичните рецептори, но също така помага на тялото да освободи повече мазнини по време на спортуване.

Направено е проучване през 2006 година. При него, 40 души са разделени на 2 групи по 20, като първата приема 20 милиграма йохимбин в две дози през деня по равни количества, докато другата група е на плацебо хапчета със същата форма като тези на йохимбина, като те съдържат целулоза. Опитът е за 21 дни, като в края му се вижда, че хората приемали йохимбин са намалели процента си на телесни мазнини и общата мастна маса, но все пак количеството не е едно и също при всичките. Това означава, че има хора, които са по-чувствителни към действието на съставката и така индивидуалната поносимост трябва да се провери преди да се взема пълна дневна доза.

ФОРСКОЛИН

Ускорителят

Тази добавка се получава от индийското растение колеус и проучванията показват, че тя променя метаболизма на клетките. Отново е направено проучване, в което участват 30 мъже със затлъстяване, като половината от тях приемат форсколин, а останалите – плацебо, в продължение на 12 седмици. Първите изследвани намаляват теглото на мазнините с 11,2%, докато вторите със само 1,7%. Данните показват, че форсколинът действа чрез стимулиране на тестостерона и на произвежданите от щитовидната жлеза хормони, с което повишава общата обмяна на веществата. Според учените, това вещество се понася много добре и има благоприятен ефект върху намаляване на теглото и на процента на подкожните мазнини.

ЕКСТРАКТ ОТ ЗЕЛЕН ЧАЙ

Убиецът на калории

Зеленият чай осигурява множество ползи за здравето, като той е мощен съюзник в постигането на релеф. И тук няма нищо случайно.

Проучване върху ефектите на зеления чай показва, че при прием от 366 милиграма, разделен на дози преди и след тренировка, процентът на окисление на мазнините при колоездене с 60% от максималната кислородна консумация в 30 минутна сесия при групата от приемащите екстракта е значително по-висок (17%) от това на втората група.

Каква е тайната на ефективността? Съединението епигалокатехин галат позволява на норепинефрина да ускори ключовите процеси в организма, включително и изгарянето на калории през целия ден. Като цяло резултатите показват, че при дози от 500 до 1000 милиграма екстракт от зелен чай имат много благоприятен ефект върху повишаване на окислението на мазнините по време на тренировка.

МАЛИНОВИ КЕТОНИ

Помощникът на хормоните

Те са структурно подобни на капсаицина и подпомагат топенето на мазнините чрез увеличаване на различни ензими, адипокини и хормони (като норепиневфрин), които са пряко свързани с този процес. Малиновите кетони доказано подобряват съотношението на чистата мускулната маса към мазнините, като особено чувствително това се забелязва в зони като бедрата и талията. Освен това, кетоните повишават и енергийните нива.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортСнимкиЛюбопитноБотаникаЛайфстайлИсторияПроизводителиНовиниЛеченияКлинични пътекиЗдравни съветиХранене при...ДиетиАлтернативна медицинаРецептиТестовеПсихологияКалкулаториИнтервютаОткритияНормативни актове