Начало Спорт Влез във форма Спорт в свободното време Ползите от слабо въздействащите упражнения

Ползите от слабо въздействащите упражнения

Ползите от слабо въздействащите упражнения - изображение

Искате да тествате нещо ново във вашите силови тренировки? Опитвали ли сте упражненията с ниско въздействие като пилатес, баре, зумба, водна гимнастика, сайклинг в басейн, плуване? Днес ще ви дам една обща информация за ползите от тях, и съм сигурен, че те ще ви станат любими.

Ползи от слабо въздействащите упражнения

Тренировките със слабо въздействащи упражнения набират популярност в последните години и това не е случайно. Използвайки по-бавни, но контролирани движения, вие ще подлагате ставите си на по-малко стрес и риск от нараняване, като същевременно извличате много ползи за тялото. Слабо въздействащите упражнения са подходящи за всички възрасти, за скоро родили жени, за навлизащите в менопаузата и дори за бременните жени в първия триместър, тъй като те не се правят с високо темпо. Упражненията, които се правят във вода са много полезни и за хората, които се връщат от контузии или са в разгара на програма за рехабилитация. Водата действа като въздушна възглавница за носещите тежестта на тялото стави, като намалява стреса върху мускулите, сухожилията и ставните хрущяли, тъй като тялото, потопено в нея, намалява теглото си с 90%. Водната гимнастика също може да ускори възстановяването от контузии и да подобри гъвкавостта на тялото.

Сила и издръжливост

Тренировките с ниско въздействие са чудесно средство за постепенно изграждане на сила и издръжливост. Както знаем, постоянството и рутината са ключови за промяна на тялото и за изграждане на здравословни навици, а тук няма изисквания за време за възстановяване, така че на практика можете да работите всеки ден от седмицата. Колкото по-често тренирате, толкова по-бързо ще дойдат търсените резултати. В дългосрочен план се получават предимства като тонизиране и повишаване на мускулната издръжливост, подобряване на костната плътност, увеличаване на силата и стабилността. При дейности като йога и пилатес се получава по-добра подвижност и еластичност на сухожилията и мускулите, което пък може да помогне в силовите упражнения като например да се постига по-дълбок клек, с което се увеличава ефективността му.

Подобрената гъвкавост ще ви позволи да работите и по-правилно, тъй като мускулите вече няма да са скъсени и ще имате по-голяма амплитуда на движенията, с което ще се защитите до голяма степен от контузии.

Тренировките от типа баре (на балетна станка) също засилва гъвкавостта и подобрява баланса и позата на тялото, но въпреки това, ако целите натрупване на чиста мускулна маса, ще ви се наложи да правите и силови тренировки. Мускулната хипертрофия изисква прогресивно пренатоварване на мускула, за да го насърчите да търси начин за адаптиране. А баре тренировките се правят с тежестта на тялото и така е трудно да се търсят устойчиви резултати, понеже вашето тегло е едно и също. Тук ползите са, че се подобрява умствено-мускулната връзка, наред с гъвкавостта и баланса.

Ако целта ви е отслабване, ниско въздействащите тренировки са чудесни за комбиниране с интензивните силови тренировки и този сплит води до бърз ефект. Това е така, тъй като при ниското въздействие имате възможност да работите по-дълго, а това ще ви позволи да изгорите повече калории. Освен това, когато се тренира по-бавно, тогава тялото се обръща доста по-сериозно към мазнините като източник на енергия, вместо към глюкозните и въглехидратните източници.

Кои упражнения с ниско въздействие да опитате

Заложете на това, което ви харесва, нека има разнообразие, за да поддържате своята мотивация. Опитвайте нови неща, за да карате мускулите ви да гадаят и да се опитват да се адаптират, с което вашето фитнес ниво ще се подобрява. А в новите фитнес класове, вие ще придобиете нови умения, ще срещнете нови приятели и може да откриете вашето ново хоби.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортАлтернативна медицинаЛайфстайлИсторияСпорт и туризъмЛюбопитноЗдравни съветиНовиниНормативни актовеСнимкиПсихологияИнтервютаЗаведенияЛечения