Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Упражнението "Златна рибка" на Кацузо Ниши, с което да подобрите здравето на гръбначния си стълб

Упражнението "Златна рибка" на Кацузо Ниши, с което да подобрите здравето на гръбначния си стълб

Упражнението "Златна рибка" на Кацузо Ниши, с което да подобрите здравето на гръбначния си стълб - изображение

Следващото упражнение "Златна рибка" е част от японската оздравителната система на Кацузо Ниши, която е създадена още в началото на 20-ти век, но чиято философия е все така актуална и в наши дни. Самата система се основа на принципа, че всички оздравителни ресурси, от които се нуждаем, са заложени вътре в самите нас, а за постигане на добро здраве е нужно просто да ги активираме и използваме.

Какво представлява упражнението "Златна рибка" на Ниши

Упражнение

Самото упражнение е наречено така от автора си, защото движението на тялото при изпълнението му наподобява това на плуваща във водата риба. Така се подобрява функцията на целия гръбначен стълб, а оттам и цялостното здраве. Според Ниши първопричината за всички болести трябва да се търси в гръбначния стълб - ако той е здрав, то и цялото тяло е здраво.

Упражнението "Златна рибка" е част от 6-те "Златни правила на здравето", които Ниши създава, като изпълнението му има за цел да освободи нервите, да подобри кръвообращението в тялото и да възстанови гръбначния стълб от ежедневното натоварване. Така от една страна се намаляват болките и проблемите с гърба, свързани с обездвижването, а от друга посредством освобождаване на нервните коренчета и подобреното кръвообращение се нормализира и работата на нервната система и вътрешните органи. Така само чрез едно-единствено упражнение се оказва благотворно въздействие върху целия организъм както на физическо, така и на психическо ниво.

Какви са ползите от редовното му практикуване

Това упражнение е в състояние да подобри състоянието на гръбначния стълб в много кратки срокове и е особено полезно за хора, работещи статична работа, страдащи от обездвижване и проблеми с гърба. То спомага за подобряване на стойката, деблокиране на прешлените на гръбначния стълб и възстановяване на баланса и тонуса на мускулите. В резултат на това се намаляват болката и дискомфорта в гърба, а в дългосрочен план се подобрява самочувствието и цялостното здраве. Ефективността на упражнението се увеличава значително, ако то се изпълнява редовно, най-добре в комбинация с останалите правила на Системата Ниши.

Ползи от упражнението:

  • Намалява болките в гърба.
  • Укрепва мускулите около гръбначния стълб.
  • Освобождава гръбначния стълб.
  • Подобрява кръвообращението.
  • Подобрява функцията на централната и периферната нервна система.
  • Подобрява работата на червата, стомаха и други вътрешни органи.
  • Премахва нервното напрежение и нормализира работата на нервната система.
  • Упражнението се съчетава много добре с йога и други упражнения за възстановяване на гръбначния стълб. Понякога дори се използва преди тренировка с цел намаляване на риска от травми и общо тонизиране.

Изпълнение на упражнението "Златна рибка"

Макар упражнението да не е свързано със сложни или опасни движения, то преди изпълнението му е добре да съобразите няколко важни неща. На първо място, ако страдате от някакво заболяване на гръбначния стълб или имате остра болка в гърба, то трябва да започнете да го правите внимателно и постепенно. Ако болките ви се засилят, то най-добре изчакайте острите симптоми да отшумят и едва тогава опитайте отново. Също така е важно тялото ви да е подготвено за упражнението, като предварително раздвижите гърба и всички основни стави и се отпуснете максимално, с цел да избегнете нежелани схващания или дискомфорт при изпълнението му.

Упражнението се изпълнява два пъти дневно, един път сутрин и един вечер.

Техника на изпълнение

Упражнение

  • За да започнете, легнете по гръб на пода или на твърдо и равно място.
  • Повдигнете ръце максимално нагоре и изтеглете максимално гръбначния стълб.
  • Краката трябва да са също изпънати, а глезените оставете под ъгъл 90 градуса, така че пръстите ви да гледат към тавана.
  • Първоначално може да направите няколко разтягащи движения в различни посоки с цел да отпуснете максимално мускулите. За целта изтеглете двете ръце надясно и приплъзнете едновременно с това и дясното ходило в същата посока, задържайки за 5-7 секунди. Направете същото, но изтегляйки ръцете наляво и придвижвайки лявото ходило в същата посока. Повторете това 5-7 пъти за всяка страна.
  • Когато приключите с подготвителната част, сложете ръце зад тила и се подгответе за самото упражнение. За целта притиснете цялото тяло  към пода, а пръстите на краката насочете в посока към главата.
  • От това положение започнете да правите леки поклащания (вибрации) с цялото тяло наляво и надясно, наподобяващи плуването на риба.
  • Увеличавайте постепенно амплитудата на вибрациите, като се стремите гръбначният ви стълб да не променя позицията си.
  • Правете това 1-2 минути.
  • Ако сте начинаещ, може да започнете с около 30 секунди и постепенно увеличите до няколко минути.

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиСнимкиНовиниХранене при...ЛюбопитноЛеченияАлтернативна медицинаМедицински изследванияИсторияИнтервютаКлинични пътекиЛайфстайлПсихологияАнкетиТестовеСпециалисти