Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Упражнения за възстановяване след счупване на пръст на ръката

Упражнения за възстановяване след счупване на пръст на ръката

Упражнения за възстановяване след счупване на пръст на ръката - изображение

За да се възстанови функцията на пръст на ръката след счупването му е нужно да се подберат подходящи упражнения за рехабилитация. Тези рехабилитационни упражнения имат за цел да възстановят нормалната подвижност на ставите, силата на мускулите и да подобрят координацията на движенията на ръката и пръстите. С тяхна помощ дори в домашни условия можем да подпомогнем за по бързото раздвижване на пръста и да ускорим използването му в ежедневните дейности.
Добре е, преди да започнете тези упражнения, да ги обсъдите с вашия лекуващ лекар или физиотерапевт. Правете упражненията бавно и внимателно, а ако имате силна болка, пропуснете упражнението.

ПРИМЕРНИ РЕХАБИЛИТАЦИОННИ УПРАЖНЕНИЯ СЛЕД СЧУПВАНЕ НА ПРЪСТ НА РЪКАТА

Упражнение 1

  • Поставете ръката си на равна маса с длан обърната надолу.
  • Повдигнете бавно нагоре засегнатия пръст и след това го спуснете.
  • Повторете 8-12 пъти

Упражнение 2

  • Поставете здравата си ръка върху масата с длан обърната нагоре.
  • Сложете ръката, която е със счупения пръст, върху здравата и обърната настрани.
  • Обхванете болната ръка със здравата за китката
  • Бавно разгънете пръстите в основата им със свити пръсти.
  • След това върнете пръстите до изходно положение.
  • Повторете 8-12 пъти

Упражнение 3


  • Със здравата ръка хванете увредения пръст в областта на средната фаланга. Палецът на здравата ръка трябва да е под ставата на нокътната фаланга.
  • Бавно сгънете засегнатия пръст в последната става.
  • Задръжте за 6 секунди.
  • Повторете 8-12 пъти.

Упражнение 4

  • Сложете здравата си ръка върху масата, а ръката със счупения пръст върху нея.
  • Фиксирайте засегнатия пръст в основата му (фалангата към дланта).
  • Свийте засегнатия пръст в средната става му става.
  • Изпънете пръста и повторете 8-12 пъти.

Упражнение 5

  • Поставете ръката със засегнатия пръст върху маса с длан обърната нагоре.
  • Със здравата ръка фиксирайте здравите пръсти в последните фаланги, а засегнатия пръст оставете свободен.
  • Бавно сгънете засегнатия пръст.
  • Задръжте за 6 секунди, след което го изпънете.
  • Повторете 8-12 пъти.

Упражнение 6

  • Вдигнете ръката със засегнатия пръст и разтворете пръстите.
  • Представете си, че хващате въображаема топка и стиснете с пръсти.
  • Задръжте за 6 секунди, след което разтворете отново пръстите.
  • Повторете 8-12 пъти.

Упражнение 7

  • Това упражнение се изпълнява в няколко стъпки, които следват една след друга.
  • Повдигнете ръката със засегнатия пръст нагоре със свити пръсти. Китката трябва да е отпусната и да е продължение на пръстите.
  • Свийте пръстите в последните две стави, така че да образуват буквата П.
  • След това сгънете пръстите и в първата фаланга, за да се образува юмрук.
  • В третата стъпка разгънете пръстите в последните стави и поствате възглавничките им върху основата на дланта.
  • Палеца поставете в отстрани на показалеца.
  • Върнете се до изходно положение и повторете 8-12 пъти.

Упражнение 8

  • Поставете малка хавлия навита на руло върху масата.
  • Хванете хавлията с ръка и я стиснете за 6 секунди.
  • След това отпуснете бавно захвата.
  • Повторете 8-12 пъти.

Упражнение 9

  • Сгънете малка хавлийка на две и поставете на масата.
  • Поставете ръката с изпънати пръсти върху хавлията.
  • Свийте пръстите и захванете хавлията.
  • Бавно разгънете пръстите и изпънете хавлията.
  • Повторете 8-12 пъти.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛюбопитноЛеченияНовиниЛайфстайлАнкетиАлтернативна медицинаИсторияМедицински изследванияКлинични пътекиБотаникаПсихологияСнимкиТестовеСпециалисти