Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Упражнения за деца при кифоза

Упражнения за деца при кифоза

Упражнения за деца при кифоза - изображение

Една от често срещаните деформации на гръбначния стълб при децата е увеличената гръдна кифоза. Това е гръбначно изкривяване, при което извивката в гръдната част на гръбначния стълб (кифоза), се увеличава над нормалните 20-40 градуса. Причината за това може да е свързана с различни заболявания, засягащи прешлените на гръбначния стълб, но при голямата част от децата и подрастващите, кифозата е вследствие на неправилно телодържане, мускулен дисбаланс и лоша поза. Визуално децата изглеждат прегърбени с отпуснати рамене и закръглен в горната част гръб.

Как да познаем кифотиочната поза при децата:

  • Главата е приведена напред
  • Нормалната извивката на шията липсва
  • Раменете са отпуснати напред
  • Гръдния кош изглежда увеличен в задна посока

Когато в детето се забележат изменения в стойката и телодържането е добре да то да бъде прегледано от специалист ортопед, който да прецени тежестта на проблема. В повечето случаи, когато се касае за лоша стойка или т.нар. функционална кифоза, тя може лесно да се коригира с подходящи упражнения като тези. Най-добре е поне в началото с детето да работи специалист, който да следи за правилното изпълнение на упражненията и тяхната дозировка.

Видове гръбначни изкривявания


Съвети свързани с избягване на кифоза:

  • Приучете детето на правилен седеж и стоеж.
  • Детето трябва да учи на ергономичен стол и бюро, съобразени ръста му.
  • Обръщайте внимание, дали детето се прегърбва в ежедневните си занимания.
  • Запишете детето на подходящ спорт като плуване, фигурно пързаляне, волейбол.


УПРАЖНЕНИЯ ПРИ КИФОЗА

Всяко упражнения се прави 2-3 минути в бавен тем и се преминава към следващото!

Упражнение 1

упражнение на шведска стена при кифоза

За изпълнението на това упражнение е нужна шведска стена, но ако такава няма, то може да се замести с друго подобно. Например: Детето може да легне по корем да сложи ръце под челото с лакти встрани и да повдига горната част на тялото. В крайно горно положение се задържа за няколко секунди.

  • Изходно положение: Лицев лег
  • Упражнение: Детето хваща първата пръчка на шведската стена, а след това повдига максимално нагоре главата и горната част на тялото си, задържайки в крайно положение за 3 секунди. След това преминава към следващата пръчка, до където е възможно.

Упражнение 2

Упражнение при кифоза - клек с фитнес топка

За това упражнение ще Ви е нужна фитнес топка. Макар на снимките упражнението да е показано върху шведска стена, то може да се направи и на върху обикновена равна стена вкъщи.

  • Изходна позиция: Детето застава с гръб към стената, а с гърба си притиска фитнес топката към нея. В това положение, ръцете се поставят на кръста, тялото трябва да е изправно, а погледът гледа напред.
  • Упражнение: След това детето бавно започва да кляка вертикално надолу, като поддържа топката с гърба си, докато достигне до долу. Следва бавно изправяне до изходно положение. Важно е при клякането гърбът на детето да е максимално изправен.

Упражнение 3

Упражнение при кифоза - наклон от седеж

  • Изходно положение: Детето сяда по турски, а ръцете поставя зад врата. Гърбът трябва да е максимално изправен.
  • Упражнение: Детето започва да накланя тялото си напред и след това връща назад, като се стреми гърбът му да е максимално изправен.

Упражнение 4

Упражнение при кифоза - изтегляне на гръбнака

За това упражнение също ще Ви е нужна фитнес топка

  • Изходно положение: Детето застава на колене, като ръцете изпъва напред и поставя върху фитнес топката. Добре е зад детето да има възрастен, който да придържа детето за таза.
  • Упражнение: Детето трябва се отпусне върху топката, активно да избута средната част на гърба надолу и да изправи гърба. Това положение е нужно да се запази 3 секунди. След това отпуска гърба и повтаря няколко пъти.

Упражнение 5

Упражнение при кифоза - повдигане на таза

  • Изходно положение: Детето ляга по гръб със свити в коленете крака. Ходилата са събрани и стъпили на земята, а ръцете са от двете страни на тялото.
  • Упражнение: Детето стяга мускулите на корема и повдига таза нагоре. В крайна позиция се задържа 3 секунди и бавно се спуска тялото до долу.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортНовиниЛюбопитноЗдравни съветиИсторияЛеченияСнимкиХранене при...Алтернативна медицинаМедицински изследванияКлинични пътекиИнтервютаЗаведенияПсихологияЛайфстайлАнкетиТестовеСпециалисти