Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Възстановяване от спортни травми Упражнения за прочистване на лимфните задръствания при продължително седене

Упражнения за прочистване на лимфните задръствания при продължително седене

Упражнения за прочистване на лимфните задръствания при продължително седене - изображение

Ако прекарвате по-голяма част от вашия работен ден, работейки на компютър, а след това, прибирайки се вкъщи прекарвате много време разглеждайки нещо в телефона си, болките във врата, ръцете и гърба могат да се превърнат в един постоянен проблем. Заседналият начин на живот нанася много щети на здравето ви – мускулите се схващат, чувствате болки и изтръпване в крайниците и в по-дългосрочен план може да се стигне и до проблеми със сърдечно-съдовата ви система.

Затова днес съм подбрал няколко прости упражнения, с които да облекчите тези неразположения. Някои от тях могат да се изпълняват в офиса, други са подходящи за дома.

При болки във врата и раменете

Работата в седнало положение, например в офис или като професионален шофьор, предизвиква напрежение в шията и раменете. В резултат на това се усеща болка в мускулите, сухожилията и костите. Това е наистина сериозен проблем: през последните години все повече хора в България започват да се оплакват от болките във врата.

Притиснатите нерви и кръвоносните съдове в зоната на врата могат да причинят дори нарушено зрение и главоболие, както и болка в ръцете. А тези проблеми могат да бъдат избегнати само с няколко прости упражнения.

Разтягане на врата и раменете

Застанете под касата на вратата и се облегнете на едната си ръка, вдигната на височината на главата ви! Наведете главата си надолу и я завъртете на противоположната на вдигнатата ръка страна, опитвайки с брадичката си да докоснете рамото си, след което се върнете в неутрално положение! Направете 10 повторения на едната страна, след което вдигнете другата ръка и направете същите движения и на другата ви страна! Не напрягайте много врата си, трябва да чувствате просто лека и приятна топлина в мускулите в тази област!

Облекчаване на болката и напрежението

Облегнете се на стена, така че врата ви да я докосва, а петите ви да са на около 10 сантиметра от нея! Отпуснете надолу раменете си, след което изпънете ръцете си настрани, с длани към стената, и ги вдигнете нагоре, възможно най-високо, като през цялото време те не трябва да се отлепят от повърхността й! Изпълнете 10 повторения!

При проблеми в китките

Неправилното позициониране на ръцете върху клавиатурата и мишката и навика да държите телефона си в ръка по цял ден може да доведе до изтръпване и болка в китките и дланите.

Ако игнорирате тези симптоми и неприятни усещания, може да се окажете със синдрома на карпалния тунел. За щастие, има упражнения, които можете да правите, за да облекчите напрежението и да предотвратите това заболяване, преди да се е развило.

Когато сте в офиса, вземете 2 топчета с размерите на пинг понг и гумен ринг или щипки за тренировка на захвата и предмишниците. Използвайте ги по време на работа, когато усетите, че ръцете ви започват да се изморяват. Вземете топчетата в една ръка и ги въртете в дланта си за 1 минута, след което повторете същите въртеливи движения и с другата ръка! След това стискайте ринга бавно, като при свиването й задържайте по 1 секунда, преди да отпуснете!

  • Загрявка за китките – С лявата ви ръка хванете дясната китка и започнете да правите въртеливи движения с нея в двете посоки по 10 повторения! Дръжте дясната китка стабилно с лявата ръка през цялото време! След това сменете ръцете и повторете!


  • Разтягане на пръстите – Започнете със захващане на показалците на лявата и дясната ръка и ги издърпайте в противоположна посока! След това повторете това дърпане и с останалите пръсти на ръцете ви!

Болки в долната част на гърба и седалищните мускули

Болката в долната част на гърба и тежестта в краката не означава, че остарявате. Може би имате заседнал начин на живот и малка или почти никаква активност. Седенето в продължение на няколко часа може да ви доведе до ишиас, състояние, при което се получава възпаление на седалищния нерв, който се движи от кръста до петите.

Заседналия начин на живот може да доведе и до развитие на целулит. За да се избегнат тези проблеми, можете да правите много прости упражнения за разтягане, които ще подобрят кръвообращението ви и това ще се отрази много положително вашето състояние.

Упражнение в офиса

Седнете на ръба на стола и изпънете единия си крак напред. Леко се наведете напред към изпънатия крак, но не прекалено, не трябва да чувствате болка от напрежението! Задръжте за 5 секунди, след което се върнете в горна позиция! Направете 10 повторения, след което сменете краката за още 10! Така ще намалите натоварването в долната част на гърба и ще отпуснете мускулите в долната част на гърба и в задната част на бедрата.

Упражнение в домашни условия

Легнете по гръб на пода и поставете възглавница или навита хавлия под врата си! Свийте дясното си коляно и поставете левия си глезен върху него! Хванете с двете си ръце дясното си бедро и го издърпайте към гърдите си! Ако не можете да достигнете задната част на бедрото си с двете ръце, за да имате хубав захват за дърпането, можете да използвате хавлия, като я държите в двата й края. Не трябва да повдигате седалището си от земята. Опитайте се след като издърпате крака да останете в позицията за 20-30 секунди! Направете 2 повторения, след което сменете краката!

Редактор: Костадин Йочев

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛеченияЗдравни съветиЗаболявания (МКБ)Алт. медицинаЛюбопитноИзследванияЛайфстайлСнимкиПсихологияАнкетиТестовеВидеоСпециалисти