Начало Спорт Спортен дух Актуално в спорта 10 минути скачане на въже изгаря повече калории от 30 минути джогинг според последни проучвания

10 минути скачане на въже изгаря повече калории от 30 минути джогинг според последни проучвания

10 минути скачане на въже изгаря повече калории от 30 минути джогинг според последни проучвания - изображение

За много хора, редовното тичане е непосилна задача, понякога заради считането на този тип тренировка за скучна, понякога поради трудността, не рядко проблемът се крие в болките в ставите или друг вид контузия. Ако и вие не можете да издържите да правите джогинг за повече от половин час (тъй като това е минималното време, което води до някакви видими резултати) по няколко пъти седмично, ние имаме добра новина за вас – само 10 минути скачане на въже могат да ви помогнат да изгорите дори повече калории от половинчасовото бягане с ниско темпо.

Скачането на въже е любимо занимание още от детските години, като то предлага множество предимства, включително:

  • Това е упражнение за цялото тяло

Скачането на въже не тонизира само мускулите на краката, но работи и върху тези на корема, ръцете, гърба и раменете.

  • Изгаряне на много калории

Учени от САЩ установиха, че 10 минути скачането на въже се равнява на над половин час тичане, когато става дума за изгаряне на калории и подобряване на сърдечно-съдовата система.

  • Подобряване на координацията

Ако сте опитали упражнението, със сигурност знаете, че скачането на въже не е лесно. То подобрява вашите рефлекси, баланс и координация.

  • То е поливалентно

Можете да изпълнявате скачането на въже буквално навсякъде, където искате, у дома, в салона, в градината, в планината, на плажа, просто се нуждаете от въже и достатъчна височина на тавана (ако го правите на закрито).

Съвети при скачането на въже

  • Нужно ви е въже от подходящ материал (то не трябва да бъде прекалено леко) и с достатъчна за ръста ви (когато хванете ръкохватките и стъпите с двата крака в средата на въжето, то ръцете ви трябва да достигат малко над кръста ви)

  • Обувките ви трябва да бъдат с възможно най-тънка подметка, дори е най-добре да скачате боси

  • Дръжте главата и цялото си тяло прави, гледайки напред, коленете са леко свити, а лактите са прибрани към тялото!

  • Въртете въжето с китките, а не с целите ръце!

  • Хванете ръкохватките с пръсти, вместо с дланите!

  • Петите ви не трябва да докосват земята, докато скачате, използвайте само предната част на краката ви за отскачането и приземяването!

  • Веднага щом овладеете обикновеното скачане, можете да се предизвикате с кръстосване на ръцете, с подскоци на един крак или с двойно прекарване на въжето под краката ви на всеки скок.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноСпортСнимкиЗдравни съветиЛайфстайлНовиниХранене при...РецептиДиетиЛечения