Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 6 златни правила да бъдете страхотен тренировъчен партньор

6 златни правила да бъдете страхотен тренировъчен партньор

6 златни правила да бъдете страхотен тренировъчен партньор - изображение

Забравете гирите, пудовките, щангите, лостовете и машините, най-важното и ефективно оборудване във фитнес залата е човекът, който стои до вас и ви помага в тренировките. Не ми вярвате? Вижте златните години на бодибилдинга, всички велики културисти от това време задължително са тренирали с партньор, а снимките на Арнолд Шварценегер от Gold`s Gym са най-доброто доказателство за това.

Добрият тренировъчен партньор може да мотивира, да ви помага в упражненията, да ви подтиква да давате най-доброто от себе си и да прескачате границите си. Но на какви условия трябва да отговаря един тренировъчен партньор, за да бъде определен като страхотен?

6 златни правила да бъдете страхотен тренировъчен партньор

1: Знайте къде да се намесите и къде не

Откриването на ключовите моменти по време на вдигането на тежестта от трениращия е изключително важно, тъй като тогава можете да прецените дали да се намесите с помощ или не. Няма нищо по-разочароващо от това да се намесите точно в момент, в който трениращият е дал всичко от себе си и ще се справи сам. Затова запомнете общото правило, а то гласи, че ако лоста се движи в концентричното движение (вдигането на тежестта), без значение колко бавно, дръжте ръцете си настрани. Освен това, ако не използвате специални техники като например форсирани повторения, не е необходимо да помагате на партньора си да изпълнява допълнителни повторения след достигнатия отказ. Ако усетите, че повторението няма да се получи, а трениращия е застрашен от контузия, тогава е момента за вашата намеса.

2: Бъдете винаги на време за тренировката

Ако уговорката за тренировката ви е 17:30 часа, отидете в залата не по-късно от 17:20, екипирайте се, ако приемате предтренировъчни продукти ги вземете и в часа за започване трябва да сте готови.

Ако закъснявате често, това може напълно да убие мотивацията на партньора ви, като го принуждавате постоянно да променя своите планове, а и вашата тренировка ще пострада от това.

3: Знайте кога да дадете допълнителна мотивация и кога да задържите

Има дни, в които партньора ви просто няма ден за тренировка и вашата задача е да го вдигнете и да му налеете енергия, с даване на личен пример. Това не може да се направи без партньор. Ако обаче забележите, че партньора ви просто е прекалено изморен и не се движи добре, по-добре го спрете и му кажете да направи някаква по-лека тренировка за тонус, за да не се контузи.

4: Бъдете треньор

Много е важно да познавате силните и слабите страни на партньора ви, като това е безценен ресурс и можете да му помогнете да избере тежестта за следващата серия или пък да коригирате грешките в техниката на изпълнението му. Също така можете да се включвате и с насочващи коментари, особено при по-сложни упражнения като клековете, мъртвата тяга, щангистките изтласквания и изхвърляния и вдигането от лег, тъй като едни очи отстрани винаги са от помощ на трениращия.

5: Но все пак не прекалявайте

В другия край на спектъра са партньорите, които започват да крещят надъхващо още преди партньорът им да е поставил ръцете си върху лоста на щангата. Това често пречи, тъй като може да разконцентрира трениращия и той да не мисли как работят мускулите му, а се опитва да спаси слуха си.

6: Всичко е до работата в екип

Макар и индивидуален спорт, бодибилдинга не може да се практикува успешно самостоятелно. Всички велики шампиони са имали велики партньори в тренировките. Когато се работи в екип, партньорите се стимулират един друг, увеличават енергията си едни други и тренировките винаги са по-ефективни.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлСпортПсихологияЛюбопитноЗдравни съветиНовиниСнимкиРецептиДиетиСоциални грижиХранене при...