Начало Спорт Влез във форма Тренировки и програми Спортна подготовка Плиометрични подскоци над препятствия

Плиометрични подскоци над препятствия

Плиометрични подскоци над препятствия - изображение

Плиометричните упражнения са едни от най-полезните за изграждане на атлетизъм, като те присъстват в почти всяка подготвителна програма на състезателите от различните спортове. Те допринасят за постигане на:

  • мускулно възстановяване

  • бързина на възстановяването

  • мускулна координация

  • правилна реакция при приземяването

Те допринасят за постигане на голям брой повторения при изпълнението им и така тялото ви ще стане много по-издръжливо.

Едно от най-обичаните от мен упражнения, свързани с плиометрията е подскоци над препятствия, което движение помага за придобиване на много по-голяма бързина в краката, а също и експлозивна сила и висок отскок.

Начин на изпълнение

  1. Подредете линия от няколко ниски препятствия, на няколко крачки едно от друго!

  2. Застанете пред първото препятствие, с крака разтворени на широчината на раменете и ръце отпуснати странично на тялото! Това е стартовата ви позиция.

  3. Започнете да ги прескачате едно след друго с двата крака едновременно, като се засилвате с движение на ръцете отзад – напред!

  4. Поемайте въздействието от скока при приземяването чрез свиване на коленете, като веднага след това правете пружиниращ отскок над следващото препятствие! Продължете докато не прескочите и последното препятствие, това е една серия. Върнете се на стартова позиция и преминете към следващата серия!

  5. Сериите са между 5 и 10, в зависимост от целите и възможностите ви.

Ползи от изпълнението на плиометрични подскоци

  • Повишаване на ръстта - Плиометричните подскоци са много ефективни за увеличаване на ръстта на човека, тъй като симулират нарастването на костите.

  • Изгарят калории – Динамиката на изпълнение на това упражнение го прави едно перфектно средство за изгаряне на огромно количество калории, а този процес продължава дълго след приключване на тренировката.

  • Увеличаване силата на мускулите – подскоците над препятствия изискват работата на цялото ви тяло като един механизъм, което означава, че всички мускули се натоварват и увеличават силата си. Наред с това те подобряват и формата и релефа си.

  • Развива се гъвкавостта на костите – При подскоците костите постоянно увеличават своята плътност, за да могат да издържат на натоварванията. Така те стават по-устойчиви на счупване, по-гъвкави и в по-късните години от живота ви сте много по-силно предпазени от развитие на артрит и болки в ставите.

  • Подобряване на кръвообращението – Това е една от най-големите ползи за тялото ви, тъй като по този начин ще се предпазите от много сериозни проблеми като инфаркт и високо кръвно налягане.

  • Подобряват се балансът и координацията на тялото ви – Практикуването плиометричните прескоци помага за подобряване на баланса, координацията и повратливостта ви, както и за скоростта на краката ви. 

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЛюбопитно