Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Спецификите в тренировките според ръстта и дължината на крайниците

Спецификите в тренировките според ръстта и дължината на крайниците

Спецификите в тренировките според ръстта и дължината на крайниците - изображение

Защо трябва да правите някакви общи тренировъчни програми, когато всеки човек е различен от другите. Не случайно вашите майки са ви казвали, че вие сте специални, когато сте били малки. Когато става дума за тренировки, това със сигурност е така. Всяко тяло е различно – някое реагира добре на един вид упражнения, докато други упражнения не само не са ефективни, но дори могат да бъдат опасни. Ако говорим за най-добрите дългосрочни успехи във фитнеса, то тогава вие трябва да откриете кои упражнения са най-ефективните и безопасни за вас. В следващите редове ще се опитаме да ви помогнем в това пътуване, имайки в предвид вашата структура на тялото, включително височина и дължина на крайниците, то където идва голямата разлика в трениращите.

Как трябва да тренирате, според това колко сте високи?

Ако сте с ръст около 183 сантиметра или повече, с дълги ръце или крака, вие сигурно имате проблеми с класическите упражнения с щанга, като например тласкане от лежанка и клек. Просто не сте конструирани така, че да изпълните тези упражнения ефективно. Най-вероятно вие ще се чувствате по-комфортно като правите тласкане на дъмбели от лежанка, тъй като това позволява на ръцете да се движат по свободно и не се получава такова заключване на раменете и лактите. В същото време ви препоръчвам при клековете да държите щангата пред гърдите си, а не зад врата, като така ще предпазите долната част на гърба и ще успявате да клякате по-дълбоко.

По-набитите от вас, с ръст до 178 сантиметра, които имат по-широки рамене и къси крайници е добре да разширят обхвата на движението при някои от изпълняваните упражнения, за да могат да активират повече мускулни влакна. Българският клек с дъмбели може да бъде в голяма помощ за разтягане на бедрата и ще активизира повече мускули при работата за крака. Също така можете да получите много добро оформяне на корема с използването на ролер за коремни преси. Заради късите ви ръце, вие не трябва да се разтягате толкова много, ролерът няма да разпъне прекалено много гръбнака ви и ще предпазите долната част на гърба си, която е проблемна зона за високите трениращи при изпълнение на същото упражнение.  

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЛюбопитноСпортЗдравни съветиКлинични пътекиСнимкиХранене при...ПсихологияРецептиДиетиСоциални грижиНовини