Начало Спорт Влез във форма Йога и Пилатес 5 йога пози, които трябва да са първото нещо, което правите сутрин

5 йога пози, които трябва да са първото нещо, което правите сутрин

5 йога пози, които трябва да са първото нещо, което правите сутрин - изображение

Ставането от леглото сутрин и приготвянето за предстоящия ден е една от най-трудните задачи за всеки, както чисто психологически, така и физически. Със следващите йога пози, вие ще подготвите тялото си и ще раздвижите кръвта във вените си, така че да направите старта на деня много по-лесен.Ето ги и тях:

Леко усукване на торса от поза лотос

  • Застанете в поза лотос, с ръце отпуснати върху бедрата, с длани обърнати нагоре!

  • Вдигнете лявата си ръка и я подпрете на земята, зад тялото ви, а заедно с това поставете дясната си ръка върху лявото коляно!

  • Вдишайте и изпънете гръбначния си стълб! При издишването, използвайте ръцете си, за да извиете добре торса си наляво!

  • Направете 5-10 повторения на лявата ви страна, като се стремите да дишате дълбоко! След това повторете на дясната страна!

Поза котка/крава

* поставяйте и отмествайте курсора върху снимката, за да я видите в движение

  • Застанете на „четири крака“ като китките ви са точно под раменете, а коленете под тазобедрените стави!

  • Вдишайте и погледнете напред с извиване на гръбнака си с дъга надолу!

  • При издишването, натиснете с ръце пода и извийте гръбнака си нагоре, като ядосана котка!

  • Направете по 5 вдишвания и издишвания (5 вдишвания в поза котка и 5 издишвания в поза крава)

Поза Анджанейасана (нисък напад)

  • Започнете от поза Куче гледащо надолу! Изнесете дясното си коляно напред към лицето ви и поставете ходилото си между ръцете!

  • Спуснете задното си коляно към пода! Вдигнете ръцете си над главата, хващайки дланите си една за друга, сплетете пръстите си, с изключение на показалците, които са просто долепени един до друг и сочат нагоре за Венера Мудра. Извийте гръбнака си назад, изпъвайки гърди напред и нагоре! Задното ви коляно трябва да бъде леко свито.

  • Задръжте в тази позиция за 5-10 дълбоки вдишвания и издишвания, след което сменете краката и повторете!

Поза Танцьор

  • От изправена позиция, прехвърлете тежестта на тялото си върху левия си крак!

  • Свийте коляното на десния си крак и хванете вътрешната страна на глезена му с едноименната ръка!

  • Повдигнете още по-нагоре десния си крак и с лек натиск назад изпънете добре държащата го ръка и извийте гърба си в дъга!

  • Изпънете лявата си ръка право нагоре! Задръжте се за 5-10 дълбоки вдишвания, след което повторете на другата страна!

Поза Камила

  • Застанете във висока позиция на колене, с бедра вертикално над коленете!

  • Извийте гръбнака си назад и хванете с ръцете си петите, така че лактите ви да са обърнати един към друг!

  • Изнесете главата си назад и се опитайте да изпънете гръбнака си възможно най-силно (пропуснете тази стъпка, ако имате болки във врата)! Задръжте в тази поза за 5-10 дълбоки вдишвания!

Поза Усукан стол Крия

  • Застанете прави със събрани ходила! Свийте коленете си и изнесете бедрата си назад, все едно сядате на стол! Съберете ръцете си пред гърдите, като при молитва! Това е поза Стол

  • При издишването си, извийте тялото си и поставете левия си лакът от външната страна на дясното си бедро, поглеждайки назад през дясното си рамо!

  • При вдишването, върнете се в поза Стол и на следващото издишване се завъртете на лявата си страна!

  • Повтаряйте това редуване, свързвайки дишането си с движението на тялото, като това упражнение се прави в рамките на 1 минута! 

По статията работи: Костадин Йочев

Модел: Елиза Трайкова

Фотограф: Пламен Георгиев

Още по темата:

4.6, 5 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛайфстайлЛюбопитноРецептиХранене при...ИсторияСпорт и туризъмСнимкиАлтернативна медицинаЛеченияПсихологияИнтервютаЗаведенияНовини