Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 5 неписани правила при кикбокс и муай тай тренировките, които трябва да спазвате

5 неписани правила при кикбокс и муай тай тренировките, които трябва да спазвате

5 неписани правила при кикбокс и муай тай тренировките, които трябва да спазвате - изображение

Днес ще ви дам няколко съвета, за да избегнете объркването от незнание, започвайки тренировки по кикбокс или муай тай. Тези неписани правила не са валидни само за България, а са универсални за всички клубове за тези бойни спортове по света. Те имат и за цел да ви помогнат да избегнете погледите на неодобрение от останалите трениращи, защото наистина чувството не е приятно, и притеснението ви от първите стъпки в залата ще се увеличи многократно. Правилата се отнасят и за вече трениращите, така че и те могат да ги запомнят, ако до сега не са ги научили.

Не поправяйте другите трениращите

Едни от най-големите ми „любимци“ в тренировъчната зала са тези, които явно нямат много работа и постоянно следят другите и се опитват да ги коригират по време на тренировката. Въпреки, че най-вероятно намеренията ви са добри, има голяма вероятност да не сте достатъчно квалифицирани вие да бъдете „треньор“. Оставете тези неща на треньорите, можете да им обърнете внимание, че даден човек според вас не изпълнява техниката чисто и той да го коригира.

В случай, че някой от начинаещите ви помоли за помощ, можете да му покажете как вие го правите, като уточните, че сте експерти в изпълнението.

Има хора, които обичат да поправят другите по време на спаринг, като така по някакъв начин демонстрират своето превъзходство пред партньора си. И тук не става дума за това да кажете на начинаещ да държи ръцете си в гард без да ги сваля, а да съветвате някой, който е на вашето или по-високо ниво, какво той прави грешно.

Ще ви дам и един пример от моята практика. Правих спаринг с човек 120 килограма, когато аз бях 80 и той постоянно ме съветваше в първите 30 секунди, как да се пазя, защото той бил по-голям и можел само с 1 удар да ме нокаутира, даже и по време на спаринга. След като видях какво може, започнах да играя моята игра и се оказа, че тази планина от мускули всъщност няма нито скоростта, нито техниката, нито защитата, която ме съветваше да използвам и много скоро се отказа след доста понесени удари.

Затова, вместо да се опитвате да давате безполезни съвети, фокусирайте се върху подобряването на собствената си игра, а грешките на партньора ще ги види и коригира треньора.

Уважавайте останалите трениращи в залата

Винаги проявявайте респект към всичко около вас, независимо от нивото им на напредък. Това означава, че трябва да уважавате начинаещите толкова, колкото и вашия треньор. Ако искате да бъдете успешни в бойните спортове, това се постига с постоянство, което означава че дълго ще се налага да работите с хората от залата, вие ще им помогнете да станат по-добри, както и те на вас.

Когато разигравате някакви заучени комбинации, независимо с кого, не забравяйте основните правила на спаринга, защото сте тук не за да постигнете победа, а да се подготвите за нея... А самите победи се печелят на ринга. В противен случай, ще се превърнете в партньорът, с когото никой не иска да прави спаринги, а има много голяма вероятност да бъдете изгонени от клуба.

Поддържайте добра лична хигиена

Винаги идвайте чисти в залата и с изпран екип за тренировка. Личната хигиена включва и изрязване на ноктите на краката, което е от изключителна важност. Тези на ръцете са си ваш проблем, тъй като използвате ръкавици, но ако на краката ви са дълги, при изпълнение на удар с крак можете да надерете кожата на спаринг партньора си, което е нежелателно.

Използвайте пълната екипировка

НИКОГА не правете спаринг без назъбник! Това е просто, но основно правило. Няма нищо по-досадно от това, да правите спаринг с някого и да му казвате да внимава с ударите, защото вие нямате защита на зъбите. А и не са редки случаите, при които се получава счупване на зъб, след пропуснат удар, но за това няма вина партньорът в спаринга, а вие, защото просто не сте използвали защитна екипировка.

Също така, вземете подходящи ръкавици за тренировка. По-малките размери от порядъка на 8 – 12 унции са по-добри за по-технична игра и отработване на стратегии за дадени срещи, докато при по-силова игра е добре да се работи с ръкавици от 16 унции, те са доста по-обемни и с тях лесно се защитавате, а и поемат много добре енергията на ударите и партньорът ви също е подложен на по-малък риск от нараняване при вашите атаки.

Подобно на боксовите ръкавици, задължително носете и протектори за краката, които са с достатъчна дебелина! Тези, които приличат на чорапи не предлагат достатъчна защита за пищяла, а и можете да нараните партньора си при по-силно ритане, затова заложете по-добре на тези с полиуретановата пяна или дебел компресиран дунапрен, защото те предлагат достатъчна защита и можете да използвате по-голяма сила с тях.

Не се правете на велики бойци пред начинаещите

Това е най-важното правило и има връзка с уважението към останалите, описано по-нагоре.

В някои клубове има такива хора, когато играят спаринг с някого, който е на тяхното ниво, те играят леко, технично, но пред начинаещите променят нещата, играят грубо и силово, което е неприемливо, защото начинаещите и без това са достатъчно притеснени от неопитността си и когато биват ударени по-силно, те се плашат и често повече не идват в залата. Още повече, че ако и вие сте начинаещ, но се мислите за много добър и не контролирате силата си (в повечето случаи дори от неумение), спарингите могат да станат доста разгорещени. Какво се случва обикновено в такъв случай? Треньорът бързо сменя партньора му с такъв, който да го сложи на място и затова, ако вие сте агресорът, тогава се гответе да си „ближете раните“. Това е урок, който почти всеки треньор е готов да даде и той се помни дълго време.

Бонус съветите

  • Не оставяйте екипировката си разпръсната из залата

  • Бъдете винаги на време за тренировката

  • Не говорете с хората, докато работят на боксовата круша, просто ще ги разсеете и няма да могат да си направят тренировката

  • Не се заглеждайте по жените в залата, трениращите нямат пол, всеки търси постигане на високи цели, след тренировката и извън залата правете каквото искате, но влезете ли, това не е място за срещи

Редактор: Костадин Йочев

 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортСпорт и туризъмНовиниСнимкиРецептиЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиПсихологияСоциални грижиДиетиНормативни актовеХранене при...История