Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения 6 упражнения, с които да изправите врата и подобрите подвижността му

6 упражнения, с които да изправите врата и подобрите подвижността му

6 упражнения, с които да изправите врата и подобрите подвижността му - изображение

Една от най-честите причини за болка, напрежение, схващане на врата и главоболие, при работещите хора, е неправилната поза. За да се предпазите от всички проблеми произлизащи от това, е добре редовно да правите упражнения, с които да коригирате позицията на врата и да подобрите подвижността му. Така, освен че ще изптавите стойката и ще се чувствате по-добре, ще можете да правите много повече движения без чувство за скованост или болка.

Упражнение 1 - Прибиране на брадичката

Това упражнение е изключително полезно за възстановяване на подвижността в шийната област и коригиране на позата с привеждане на главата напред. Благодарение на правилната позиция на шията и прибирането на брадичката назад се коригират всички извивки на гръбначния стълб и се подобрява цялостната стойка.

  • Легнете по гръб и сгънете крака в коленете.
  • Ръцете поставете от двете страни на тялото.
  • Главата трябва да е поставена така, че погледът да е насочен право нагоре.
  • Бавно издърпайте брадичката в посока назад и надолу и задръжте в крайно положение за няколко секунди.
  • След това отпусне врата и се върнете до изходно положение.
  • При привеждането на брадичката, тя трябва да се приближава назад към областта на гръкляна, но не трябва да има повдигане на главата от земята.
  • Направете 2-3 серии по 20 повторения.

Упражнение 2 - Събиране на лопатките

Това упражнение подобрява позицията на лопатките и гръдния кош, което влияе пряко на правилното положение на шията. Може да правите това упражнение по всяко време на деня, когато усетите схващане и напрежение в гъба и шията.

  • Застанете прави с ръце до тялото.
  • Изправете гърдите и изтеглете рамената и ръцете назад, така че да усетите как лопатките се допират една до друга.
  • Задръжте за няколко секунди в това положение и отпуснете.
  • Повторете около 10 пъти.

Упражнение 3 - Вариант на йога поза Кобра

Това упражнение засилва мускулите на гърба и шията, което помага за изправяне на стойката.

  • Легнете по корем с ръце до тялото и допрете чело на пода.
  • Придвижете раменете назад, съберете лопатките, повдигнете горната част на тялото и сложете длани върху седалището.
  • Опитайте се да задържите тази позиция за няколко секунди и се върнете до изходно положение.
  • Повторете 10 пъти.
  • Ако този вариант Ви е труден, може да опитате с класическия вариант на поза Кобра или бейби Кобра, които са с ръце пред тялото.

Упражнение 4 - Отпускане на главата назад

Това е изключително полезно упражнение за хората, които често страдат от схващане на врата и главоболия. То освобождава блокажите в шийната област и подобрява подвижността на врата.

  • Седнете на земята или на стол.
  • Изправете гърба и спуснете главата бавно назад.
  • След това върнете главата до неутрално положение.
  • Повторете 10 пъти.

Упражнение 5 - Странични наколни

Страничните наклони разтягат мускулите по цялата странична част на трупа и шията. Така се възстановява баланса между мускулите се подобрява подвижността.

  • Седнете на пода със скръстени крака.
  • Повдигнете дясната ръка над главата, а с лявата се хванете за дясното бедро.
  • Бавно наклонете тялото надясно, докато усетите разтягане.
  • В крайно положение отпуснете максимално главата и задръжте за няколко секунди.
  • Повторете 5 пъти.

Упражнение 6 - Завъртане на главата встрани

Това упражнение подобрява ротационните движения в шията и освобождава прешлените.

  • Седнете на стол или на земята.
  • Изправете гърба и бавно завъртете главата настрани, така че брадичката Ви да се насочи към рамото.
  • Върнете се до неутрално положение и направете същото в другата посока.
  • Повторете по 10 пъти за всяка страна.

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛюбопитноЛеченияЛайфстайлНовиниСнимкиХранене при...Алтернативна медицинаМедицински изследванияИнтервютаИсторияКлинични пътекиЗаведенияПсихологияАнкетиТестовеСпециалисти