Начало Спорт Влез във форма Тренировки и програми За мускулна маса Тренировъчна програма за повишаване на мускулните размери и обем

Тренировъчна програма за повишаване на мускулните размери и обем

Тренировъчна програма за повишаване на мускулните размери и обем - изображение

Каква е вашата цел в тренировките? Дали искате силна и функционална мускулатура или по-скоро търсите по-голям обем и релеф, за по-добра естетика на тялото ви? Силата и обема са различни неща и много от трениращите не осъзнават, че ако вдигнат по-голяма тежест, те ще увеличат силата си, но не е задължително това да доведе до увеличаване на размера на мускулите.

Всичко за мускулния размер

В културизма, силовите тренировки нямат за цел да подобрят функционалната сила на атлета, а просто да увеличат размера на мускулите му. Все пак, те ще увеличат силата, но това е по-скоро страничен ефект, отколкото основен фокус и търсен резултат.

Когато се тренира за мускулни размери, в действителност се работи за напомпване. Начинът, по който културистите тренират помага да се създадат микроскопични компоненти в мускулите и така тези органи се принуждават да подобрят капацитета си на съхранение и на възстановяване, тъй като при вдигането на тежести, кръвоносните съдове се разширяват и кръвта носи повече хранителни вещества и кислород към мускулите. „Ремонтът“ на мускулните влакна, които се накъсват при натоварването помага за растежа и за увеличаване на обема на мускулната тъкан, като този процес се нарича хипертрофия.

Когато мускулите се развиват, те придобиват повече енергия, която им помага да упражняват по-голяма сила. Въпреки това, тази сила не е еднаква с тази на силовите атлети, като щангистите например, а културистите реално са доста по-слаби, отколкото всъщност изглеждат.

В действителност, културистите нямат за цел да много силни, техния фокус е да изглеждат възможно най-големи и релефни, когато се качат на състезателната сцена.

Тук ще ви предложим изпитана програма за мускулен обем, като при нея се тренира 4 дни в седмицата:

Първи ден:

Втори ден:

Трети ден:

Четвърти ден:

Съвети за изпълняването на упражненията:

  • Целта ви трябва да бъде да изпълните упражнението с перфектна форма, а не просто да вдигнете определената тежест

  • Определете правилния брой серии за силно напомпване на мускулите

  • Не използвайте инерцията и залюляванията на тялото, за да вдигнете тежестта, правете нещата бавно и контролирано

  • Не заключвайте ставите си в крайните положения, така ще ги пощадите от чести травми

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЛюбопитноСоциални грижиОрганизацииИсторияНовиниНормативни актовеСнимкиДиети