Начало Спорт Влез във форма Спорт в свободното време Агро фитнес или селскостопанската работа като начин за истинска тренировка

Агро фитнес или селскостопанската работа като начин за истинска тренировка

Агро фитнес или селскостопанската работа като начин за истинска тренировка - изображение

За голяма част от по-старото поколение, работата във фитнеса си е чиста загуба на време и енергия, тъй като тяло може да се извае и с много по-полезно използване на мускулите, а именно в селскостопанската работа. Да, това наистина може да се превърне в перфектната функционална тренировка, в която се включват голям брой многоставни движения, засягащи всички мускулни групи. Кои дейности от аграрния сектор могат да бъдат използвани за съставянето на една добра тренировка? Почти всички. Не случайно хората от миналото са били толкова силни физически, така че може да вземем пример от тях... Ето и някои от най-добрите тренировки, които можете да направите и в същото време за сте полезни на себе си и на ваши близки, на които сте помогнали:

Косене на сено и трева

Косене на трева - тренировка

Класическа тренировка за целия коремно мускулен корсет и най-вече за косите коремни мускули. Извивките в кръста са подобни на тези, които се правят при руски туистове с медицинска топка, а натоварването е доста предизвикателно. Тук няма серии, всичко се прави до отказ. Освен коремните мускули, които са най-силно засегнати, в косенето се включват почти всички мускулни групи в тялото, включително раменния пояс, гърба, гърдите, бедрата и ръцете. При него трябва да се внимава с едно нещо, а именно да се използва достатъчно дълга за ръста ви коса, за да бъде гърба максимално изправен. В противен случай поставяте гръбнака в неестествена позиция, а нормалните му извивки се нарушават. Така натоварванто на кръста се увеличава значително и при извиването настрани  може да се стигне до неприятни прищипвания и мускулни травми, които са изключително болезнени.

Товарене на бали и сено с вила

Товарене с вила - тренировка

Още едно многоставно упражнение, което включва почти всички мускули в тялото. И тук е важно да се усвои техниката на вдигане на балата, като самото движение трябва да произтича от ръцете, раменете и краката, а не толкова от кръста. Колкото по-силно сте наведени, толкова самата тежест и натоварването на гръбнака ще се увеличава, а не това е целта. При тази дейност първо в работа влизат трицепсите, при забиването на вилата в балата, след това корема и бицепсите при лекото повдигане, а в крайната фаза към тях се включват раменете, гърба и краката, при хвърлянето на балата върху ремаркето. Самата техника е многокомпонентна и е предпоставка за чудесно натоварване на цялото тяло.

Копаене с мотика

Копане с мотика - тренировка

Ако не сте свикнали с тази дейност, най-добре да се снабдите с работни ръкавици (за избягване на мазолите). Това е едно страхотно упражнение за развиване на мускулна издръжливост, като в него се включват особено активно ръцете, раменете, корема и гърба. При копаенето могат да се забележат движения, които са идентични с фитнес упражнения като гребане, повдигане на дъмбели пред тялото и удрянето на гума с чук, и този род селскостопанска дейност е изключително подходяща за подготовка за ММА, кикбокс и други състезания в бойните спортове, поради получаването на дълготрайна издръжливост на мускулите.

Пренасяне на чували с житни култури

Носене на чували - тренировка

Това е упражнение с висока трудност, тъй като самите чували могат да тежат от 25 до 50 килограма. Носенето може да се направи по няколко начина, което обуславя и включването на различни мускулни групи. Когато пренасянето се прави с чувала пред тялото, тогава освен цялата долна част на тялото се натоварва и долната част на гърба и бицепсите, докато при носенето е „на гръб“, тогава се включват горната част на гърба и корема. В това движение е много важно при вдигането на чувала да се стегне кръста и самото вдигане да се прави с изправяне на краката, а не да се стремите да вдигнете тежестта с долната част на гърба. Самият гръб трябва да бъде изправен, без да се получава изгърбване. Тук важат същите правила както при вдигането на тежест от земята.

Цепене на дърва

Цепене на дърва - фитнес

Това е много използвано упражнение от професионалните боксьори. Владимир Кличко редовно го включва в своите тренировки преди мачовете, качвайки се високо в планината. Цепенето на дърва е страхотно движение, наподобяващо пулоувъра, като то развива много добре трицепсите, раменете и широкия гръбен мускул, а в същото време разширява и гръдния кош. Не е случайно използването му в спортните подготовки, за самото цепене е нужна добра координация на движението, точност, фокус и рязкост на ударите, все неща, които са важни в бойните спортове. Рисковете тук са свързани със самата брадва, с която трябва да се внимава, тъй като все пак е режещ инструмент.

Сечене на дърва

Сечене на дърва - фитнес

Това е друга разновидност, като разликата с цепенето е ъгъла на водене на брадвата, от което произтича и промяната на използваните мускули. Движението е идентично с упражнението „дървосекач“, като тук работят всички мускули на ръцете, косите коремни мускули, мускулите на гърба, раменете и краката, като се изгражда много голяма издръжливост.

Обръщане на двора с права лопата и вадене на картофи

Обръщане с лопата - фитнес

Страхотно упражнение за цялото тяло, с преимуществено използване на краката при забиването на лопатата в почвата и на ръцете при вдигането на пръстта и преобръщането й. Добре е да загреете добре преди началото, тъй като натоварването на мускулите и на ставите е сериозно.

Носене на кофи

Вдигане на кофи

Това е упражнението, от което произлиза „фермерската разходка“. То е изключително ефективно в изгарянето на мазнините в тялото, като може да замени голяма част от кардиото ви. Натоварва всеки мускул от тялото ви без изключение и се счита за съвършеното движение. При изпълнението трябва да запомните едно нещо – при вдигането на кофите трябва да застанете точно между двете, клякате (не се навеждате!!!), хващате дръжките и се изправяте с прав гръб и с помощта на краката, не на кръста ви! Колкото са по-тежки кофите, толкова по-добре за вашата кондиционна подготовка.

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиАнкетиСнимкиЛайфстайлАлтернативна медицинаПсихологияЛюбопитноЛеченияТестовеСпециалистиСпорт и туризъмХранене при...ОрганизацииНовиниПроизводители